Πρόληψη τραυματισμών

Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2010 | 0 σχόλια

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26-2-2010
coach mistakidis ioannis propaidiko pierikos
Πρόληψη τραυματισμών
Η αντίληψη που επικρατεί για τους τραυματισμούς υποστηρίζει κυρίως την ατυχή στιγμή του αθλητή. Όμως τα αίτια μπορεί να είναι βαθύτερα και οι τραυματισμοί να προέρχονται λόγω κάποιων καταστάσεων οι οποίες πολλές φορές μπορούν να προβλεφθούν και να αποφευχθεί ο τραυματισμός. Ο προπονητής πρέπει να είναι πάντα ενημερωμένος για την ψυχολογική κατάσταση των αθλητών του. Πρέπει να ενδιαφέρεται για τυχών γεγονότα εντός και εκτός αγωνιστικού χώρου, που μπορεί να παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας ή των αγώνων, τα οποία μπορεί να προκαλέσουν έλλειψη αυτοσυγκέντρωσης και να οδηγήσουν σε πτώση της απόδοσης ή και σε πιθανούς τραυματισμούς.
Ο προπονητής πρέπει να δίνει ιδιαίτερη προσοχή στην αντίληψη αυτών των καταστάσεων και να επιδιώκει την πρόληψη των τραυματισμών. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί εάν έχει στενή προσωπική σχέση με τους αθλητές και αν υπάρχει γενικότερα σχέση εμπιστοσύνης. Επίσης πρέπει να δίνει ιδιαίτερη προσοχή σε τυχόν αλλαγές της συμπεριφοράς του αθλητή, να μπορεί να τις αιτιολογήσει ή αν χρειαστεί να προσφέρει τη βοήθεια του για να ξεπεραστούν. Είναι πολύ προτιμότερο να δώσει 2 μέρες ρεπό σε κάποιο αθλητή για να μπορέσει να χαλαρώσει και να ξεκουραστεί παρά να αντιμετωπίσει ένα τραυματισμό.
Οι τραυματισμοί στον αθλητισμό μπορούν να προέλθουν από:
Προηγούμενους τραυματισμούς

Μυοσκελετικές ανωμαλίες

Πρόωρη εξειδίκευση

Ελλείψεις στην τεχνική, ελλιπής ενδυνάμωση.

Καιρικές συνθήκες

Αλλά και από ψυχοκοινωνικές καταστάσεις όπως:

Έλλειψη αυτοπεποίθησης

Στρες από τη ζωή, έντονα γεγονότα της ζωής (μείωση της προσοχής, της αυτοσυγκέντρωσης

Χαμηλή ψυχική ετοιμότητα

Αρνητική ψυχική διάθεση (ένταση, κατάθλιψη, θυμός, κούραση, σύγχυση)

Κούραση από την προπόνηση ή από τα πολλά χρόνια ενασχόλησης με το άθλημα.

Ave Cesar - ΡΟΜΑ - ΠΑΟ 2-3

ΠΕΜΠΤΗ 25-2-2010

Το Ολίμπικο της Ρώμης Ο Παναθηναϊκός έγραψε στη Ρώμη μία ακόμα χρυσή σελίδα στον τόμο της ευρωπαϊκής του ιστορίας. Οι "πράσινοι" αν και βρέθηκαν πίσω στο σκορ με μία απίστευτη ανατροπή σε διάστημα έξι λεπτών, επικράτησαν με 3-2 της Ρόμα και πήραν το "εισιτήριο" για τη φάση των "16" του Europa League!
Εκπληκτική εμφάνιση από τον Σωτήρη Νίνη, που κέρδισε το πέναλτι, πέτυχε το δεύτερο γκολ του παναθηναϊκού και δημιούργησε το τρίτο. "Killer" o Σισέ που βάλθηκε να αποδείξει στον Ντομενέκ ότι έκανε λάθος που δεν τον κάλεσε στους "τρικολόρ". Συγκλονιστική η παρουσία των 7.000 οπαδών του Παναθηναϊκού που μετέτρεψαν το "Ολίμπικο" σε... "Απόστολος Νικολαΐδης"!
Με τον Σωτήρη Νίνη να δικαιώνει όλους όσοι έχουν χύσει μελάνι για να υμνήσουν το ταλέντο του και τον Τζιμπρίλ Σισέ να δικαιολογεί τα εκατομμύρια που δαπανήθηκαν για την απόκτησή του το καλοκαίρι, ο Παναθηναϊκός αν και βρέθηκε νωρίς, πίσω στο σκορ στο παιχνίδι με τη Ρόμα, όχι μόνο δεν έγινε βορά στη ρωμαϊκή αρένα των "τζιαλορόσι", αλλά ως άλλος μονομάχος, υπέταξε την ιταλική ομάδα και πήρε με δύο νίκες (!!!) την πρόκριση για την επόμενη φάση του Europa League.
Η ομάδα του Νίκου Νιόπλια, πίστεψε στην πρόκριση, δεν παραδόθηκε και με μία επική, το δίχως άλλο, ανατροπή, έγραψε άλλη μία χρυσή σελίδα στην ευρωπαϊκή του ιστορία και "υποχρέωσε" τους "Ρωμαίους" στην πρώτη τους εντός έδρας ήττα μετά από 14 σερί νίκες σε όλες τις διοργανώσεις. Πλέον οι "πράσινοι" περιμένουν να μάθουν ποιά από τις Σταντάρ Λιέγης ή Σάλτσμπουργκ θα αντιμετωπίσουν στους "16" της διοργάνωσης.

  • Ο Παναθηναϊκός για δεύτερη φορά σε δύο επισκέψεις κέρδισε μέσα στην Ιταλία, καθώς είχε προηγηθεί η περσινή επιτυχία επί της Ιντερ. Ωστόσο ήταν η πρώτη φορά που νικά σε αγώνα νοκ άουτ μέσα στην Ιταλία, αλλά και η πρώτη φορά που πετυχαίνει περισσότερα από δύο γκολ!

  • Μάλιστα ο Παναθηναϊκός πέτυχε τρία γκολ στο πρώτο ημίχρονο, ενώ στα προηγούμενα επτά της σεζόν στην Ευρώπη, δεν είχε γκολ! Συνολικά ο Παναθηναϊκός δεν είχε σκοράρει στα τελευταία δώδεκα ευρωπαϊκά του παιχνίδια στο πρώτο ημίχρονο!

  • Ο Κώστας Κατσουράνης έγινε ο πέμπτος Ελληνας στην ιστορία που φτάνει τις 70 συμμετοχές στα Κύπελλα Ευρώπης, ενώ αποβλήθηκε για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκή διοργάνωση.
    Tα αρχικά πλάνα
    Ο Κλαούντιο Ρανιέρι "κατέβασε" τη Ρόμα με τη... μόνιμη συνταγή του 4-2-3-1. Ο Ντόνι κάθισε κάτω από τα γκολπόστ, ο κασέτι και ο Ρίισε ήταν οι δύο ακραίοι μπακ με τους Μεξές και Ζουάν να αποτελούν το κεντρικό αμιντικό δίδυμο. Μπρίγκι και Ντε Ρόσι ήταν οι δύο αμυντικοί μέσοι των "τζιαλορόσι" που είχαν μεσοεπιθετική τριπλέτα τους Σέρσι (δεξιά), Ταντέι (αριστερά) και Περότα. Μοναδικός προωθημένος για την ιταλική ομάδα ήταν ο Βούτσινιτς.
    Ο Νίκος Νιόπλιας επέλεξε ένα σύστημα 4-5-1 για τον Παναθηναίκό το οποίο μετατρεπόταν και σε 5-4-1. Ο Τζόρβας ανέλαβε το βάρος της υπεράσπισης της "πράσινης" εστίας. ο Μαρίνος ήταν στο δεξί άκρο της αμυντικής τετράδας, ο Καντέ στο αριστερό, όμως όταν οι "πράσινοι" ήταν σε θέση άμυνας εκεί βρισκόταν και ο Σπυρόπουλος. Βύντρα και Σαριέγκι συμπλήρωναν το... παζλ. Σιμάο και Κατσουράνης ήταν οι δύο αμυντικοί μέσοι, με τον Σπυρόπουλο αριστερά τους, τον Σαλπιγγίδη δεξιά και τον Νίνη σε ελεύθερο ρόλο. Τέλος ο Σισέ ήταν η αιχμή του πράσινου δόρατος.
    Γήπεδο: "Ολίμπικο"
    Διαιτητής: Μπρούνο Πεϊσάο (Πορτογαλία)
    Η εξέλιξη του αγώνα:
    1': Ξεκίνησε η αναμέτρηση. Στη σέντρα οι "τζιαλορόσι"
    4': Γέμισμα του Νίνη στην περιοχή, ο Σισέ πετάχτηκε ανάμεσα στο κεντρικό αμυντικό δίδυμο της Ρόμα, επιχείρησε με ένα "τσίμπημα" της μπάλας να νικήσει τον Ντόνι, όμως έστειλε τη μπάλα λίγο έξω από το αριστερό δοκάρι...
    9': Ο Βούτσινιτς, επιχείρησε την ατομική ενέργεια από αριστερά πλησίασε το ημικύκλιο της μεγάλης περιοχής, έκανε και το σουτ, όμως ο Τζόρβας του είπε "όχι"
    11': ΓΚΟΟΟΛ (1-0): Ο Ντε Ρόσι σε εκτέλεση φάουλ έστρωσε τη μπάλα στον Ρίισε, ο Νορβηγός επιχείρησε το ευθύβολο σουτ αρκετά μέτρα έξω από την περιοχή, η μπάλα βρήκε λίγο στον Μαρίνο στη συνέχεια στο αριστερό δοκάρι και κατέληξε στα δίχτυα του Τζόρβα που παρά την προσπάθειά του δεν κατάφερε να αποτρέψει το... μοιραίο
    16': Ο Ντε Ρόσι αποχώρησε με πρόβλημα τραυματισμού από τον αγωνιστικό χώρο
    17': Επανήλθε στο γήπεδο ο αρχηγός της Ρόμα και αποκαταστάθηκαν οι αριθμητικές ισορροπίες
    18': Ο Σπυρόπουλος ξέφυγε του Κασέτι από τα δεξιά, μπήκε στην περιοχή, έκανε τη σέντρα με στόχο τον Σισέ, όμως έστειλε τη μπάλα άουτ...
    23': Μακρινό σουτ του Ταντέι, η μπάλα έφυγε έξω από το δεξί δοκάρι του Τζόρβα
    24': Ο Σιμάο έκανε ένα σουτ από το ύψος της περιοχής, ο Σαλπιγγίδης επιχείρησε να παρεμβληθεί και με κεφαλιά να βρει τη μπάλα, προκειμένου να τη στείλει στα δίχτυα, όμως δεν τα κατάφερε... Ο Έλληνας επιθετικός υποδείχθηκε και οφσάιντ από τον πρώτο βοηθό
    27': ΚΙΤΡΙΝΗ ΚΑΡΤΑ Κίτρινη κάρτα στον Κατσουράνη για φάουλ στον Ντε Ρόσι
    30': Ακίνδυνος επιθετικά ο Παναθηναϊκός. Ο Σισέ είναι απελπιστικά μόνος και δεν έχει βοήθειες για να απειλήσει ουσιαστικά
    35': Λείπει τα τελευταία λεπτά μία καλή φάση μπροστά στις δύο εστίες...
    37': ΚΙΤΡΙΝΗ ΚΑΡΤΑ Κίτρινη κάρτα στον Μαρίνο γιατί βγήκε από το τείχος πριν εκτελεστεί το φάουλ
    38': Ο Ντε Ρόσι εκτέλεσε με πάσα φάουλ -όπως στη φάση του γκολ- ο Ρίισε έκανε το σουτ, αλλά η μπάλα έφυγε λίγο έξω από το δεξί δοκάρι του Τζόρβα
    39': Ο Νίνης μπήκε στην περιοχή της Ρόμα από τα αριστερά, προσπάθησε να ντριμπλάρει τον Ντε Ρόσι, ο οποίος τον ανέτρεψε και τον έριξε στο έδαφος. Ο βοηθός που βρίσκεται στην τελική γραμμή ενημερώνει τον Πεϊσάο για την παράβαση και ο Πορτογάλος διαιτητής έδειξε την άσπρη βούλα!
    40': ΓΚΟΟΟΛ (1-1): Ο Σισέ εκτέλεσε ψύχραιμα το πέναλτι, έστειλε τη μπάλα στη δεξιά γωνία του Ντόνι, ο οποίος παρά το ότι μάντεψε σωστά δεν κατάφερε να αποτρέψει την ισοφάριση!
    43': ΓΚΟΟΟΛ (1-2): Ο Νίνης απέφυγε τον Μπρίγκι, έκανε και το δυνατό σουτ έξω από τη μεγάλη περιοχή, νίκησε το Ντόνι και έδωσε το προβάδισμα στον Παναθηναϊκό!
    44': Απίστευτη ανατροπή για τους "πράσινους" μέσα σε λίγα μόλις λεπτά! Πλέον η ελληνική ομάδα για να αποκλειστεί πρέπει να δεχθεί τρία γκολ...
    45': Δύο είναι τα λεπτά των καθυστερήσεων
    45'+1': ΓΚΟΟΟΛ (1-3): Ο Νίνης έκλεψε τη μπάλα έξω από την περιοχή του Τζόρβα, πριν περάσει τη σέντρα είδε τον Σισέ να φεύγει μόνος του, με υπέροχη κάθετη πάσα τον έβγαλε απέναντι από τον Ντόνι, ο Γάλλος αφού πέρασε και τον τερματοφύλακα της Ρόμα έκανε το πλασέ από πλάγια θέση και έστειλε τη μπάλα στα δίχτυα!
    45'+3': Λήξη του ημιχρόνου

  • Πλέον οι "πράσινοι" κρατάνε στα χέρια τους το εισιτήρια για τη φάση των "16". Για να αποκλειστούν πρέπει να δεχθούν τέσσερα γκολ σε 45'. Ένα δηλαδή περισότερο από όσα έχουν δεχθεί από τη Ρόμα σε 135'...

    46': ΑΛΛΑΓΗ Ο Μπαπτίστα στη θέση του Μπρίγκι
    49': Ο Ντε Ρόσι μπήκε από τα αριστερά στην περιοχή του Παναθηναϊκού, έκοψε τη μπάλα στο πέναλτι, ο Μπρίγκι έκανε το σουτ, αλλά ο Τζόρβας με αρκετή δόση τύχης του είπε "όχι"!
    50': Ο Βούτσινιτς από τα δεξιά επιχείρησε να πλασάρει τον εξερχόμενο Τζόρβα, αλλά ο τερματοφύλακας του Παναθηναϊκού βρήκε τη μπάλα και με δεύτερη προσπάθεια τη μπλόκαρε...
    51': Γυριστό σουτ του Σέρσι, ο Τζόρβας μπλόκαρε τη μπάλα
    54': ΚΙΤΡΙΝΗ ΚΑΡΤΑ Κίτρινη κάρτα στον Ταντέι για φάουλ στον Νίνη
    56': Πρόβλημα τραυματισμού αντιμετωπίζει ο Σισέ, από μία κλωτσιά που δέχθηκε από τον Κασέτι...
    60': Η κλεψύδρα αδειάζει και το πάρτι στην εξέδρα συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό
    62': Φαλτσαριστή εκτέλεση φάουλ του Σέρσι, η μπάλα έφυγε άουτ...
    65': Μακρινό σουτ του Σπυρόπουλου, η μπάλα έφυγε άουτ
    67': Ο Σέρσι βρέθηκε αφύλακτος στο ύψος της περιοχής και δεξιά, έκανε το σουτ, αλλά ο Βύντρα που βρέθηκε πάνω στη γραμμή την πέταξε κόρνερ...
    67': ΓΚΟΟΟΛ (2-3): Βολίδα του Ρίισε από τα 40 μέτρα, ο Τζόρβας απέκρουσε αλλά δεν μπλόκαρε τη μπάλα και ο Ντε Ρόσι που πήρε το "ριμπάουντ" με πλασέ μείωσε το σκορ
    68': ΑΛΛΑΓΗ Ο Μενέζ στη θέση του Σέρσι
    69': Κόρνερ του Νίνη, ο Κατσουράνης με κεφαλιά έστειλε τη μπάλα στο δοκάρι, ο Σαλπιγγίδης με νέα κεφαλιά "σημάδεψε" εκ νέου το δοκάρι του Ντόνι που στη συνέχεια με διπλή προσπάθεια τη μπλόκαρε
    72': ΑΛΛΑΓΗ Ο Ζιλμπέρτο Σίλβα στη θέση του Νίνη
    75': Σέντρα του Κασέτι από τα δεξιά, ο Μπαπτίστα πήρε την κεφαλιά, αλλά έστειλε τη μπάλα άουτ, χωρίς να ανησυχήσει τον Τζόρβα
    77': ΚΙΤΡΙΝΗ ΚΑΡΤΑ Κίτρινη κάρτα στον Βύντρα για φάουλ στον Μενέζ
    80': Ο Μενέζ πέρασε τον Σπυρόπουλο, έκανε τη σέντρα σουτ, ο Τζόρβας απέκρουσε τη μπάλα που έφτασε στον Ντε Ρόσι, ο αρχηγός της Ρόμα έκανε το σουτ, αλλά ο Σαριέγκι έβαλε την κόντρα και γλίτωσε τον Παναθηναϊκό...
    82': ΚΙΤΡΙΝΗ ΚΑΡΤΑ Κίτρινη κάρτα στον Σισέ για φάουλ στον Μπαπτίστα
    84': ΚΙΤΡΙΝΗ ΚΑΡΤΑ Κίτρινη κάρτα στον Κασέτι για φάουλ στον Σπυρόπουλο
    87': ΑΛΛΑΓΗ Ο Λέτο στη θέση του Σαλπιγγίδη
    90': ΚΙΤΡΙΝΗ ΚΑΡΤΑκόκκινη κάρτα Δεύτερη κίτρινη κάρτα και αποβολή για τον Κώστα Κατσουράνη για φάουλ στον Κασέτι
    90': Τρία είναι τα λεπτά των καθυστερήσεων
    90'+2': ΑΛΛΑΓΗ Ο Χριστοδουλόπουλος στη θέση του Σισέ
    90'+3': ΚΙΤΡΙΝΗ ΚΑΡΤΑ Κίτρινη κάρτα στον Μεξές για φάουλ
    90'+4': Λήξη του αγώνα
    ΡΟΜΑ (Κλαούντιο Ρανιέρι): Ντόνι, Κασέτι, Ρίισε, Μεξές, Ζουάν, Μπρίγκι (46' Μπαπτίστα), Ντε Ρόσι, Ταντέι, Σέρσι (68' Μενέζ), Περότα, Βούτσινιτς
    ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ (Νίκος Νιόπλιας): Τζόρβας, Μαρίνος, Σπυρόπουλος, Βύντρα, Σαριέγκι, Καντέ, Σιμάο, Κατσουράνης, Σαλπιγγίδης (87' Λέτο), Νίνης (72' Ζιλμπέρτο Σίλβα), Σισέ (90'+2' Χριστοδουλόπουλος) (http://www.novasports.gr)

  • SPORTS NEWS ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΙΕΡΙΑΣ






    ΡΟΜΑ - ΠΑΟ 2-3 ΤΕΛΙΚΟ - ΡΟΜΑ - ΠΑΟ 1-3 ΣΤΟ ΗΜΙΧΡΟΝΟ - ΚΑΙΓΕΤΑΙ ΤΟ ΟΛΥΜΠΙΚΟ ΑΠΟ 8000 ΦΙΛΟΥΣ ΤΟΥ ΠΑΟ - ΒΙΝΤΕΟ

    http://img65.imageshack.us/img65/4577/1900714zh6.jpg 

    ΠΕΜΠΤΗ 25-2-2010

    ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΥΡΩΠΑΙΟΣ  ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ - ΦΟΡΕΣΕ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΚΟΥΣΤΟΥΜΙ ΚΑΙ ΑΛΩΣΕ ΤΟ ΟΛΥΜΠΙΚΟ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΑΣ ΠΟΛΗΣ.ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ - ΕΔΕΙΞΕ ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ.ΠΗΡΕ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΗ ΝΙΚΗ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΚΟΡ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΕΣΕ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗς ΟΥΕΦΑ

    (ΠΡΩΤΟ ΗΜΙΧΡΟΝΟ Η ΠΑΝΑΘΑ... ΔΟΞΑΖΕΙ ΤΝ ΕΛΛΑΔΑ 1-3 ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΟΛΥΜΠΙΚΟ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ, ΜΕ ΔΥΟ ΓΚΟΛ ΤΟΥ ΣΙΣΕ ΚΑΙ ΕΝΑ ΤΟΥ ΝΙΝΗ..δΙΔΑΣΚΕΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΠΛΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ Ο ΠΙΤΣΙΡΙΚΑΣ ΤΟΥ ΠΑΟ... )ΕΒΓΑΛΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΙΤΑΛΩΝ.. ΜΕΓΑΛΟΣ http://exeisminima.gr/blog/wp-content/uploads/2009/11/Sise.jpgKILER  Ο ΣΙΣΕ.

    ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΓΚΟΛ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ




    ΚΡΑΧΤΗΣ 

    ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ Ο ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ (απο τον Δημήτρη Καλαιτζή)

    ΠΕΜΠΤΗ 25-2-2010
    Θετική άσκηση προπονητικής. 
    Ένας κατάλογος ενδεδειγμένων συμπεριφορών για γονείς, αθλητικά στελέχη και προπονητές.
    ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΛΑΙΤΖΗ ΜΕΛΟΣ ΔΣ ΣΦΚ ΠΙΕΡΙΚΟΣ
    O πρώτος λόγος για την παραμονή παιδιών στον αθλητισμό είναι η θετική υποστήριξη από τους προπονητές και τους γονείς. Τα παιδιά που παραμένουν στον αθλητισμό δεν εγκαταλείπουν το σχολείο, παίρνουν καλύτερους βαθμούς και έχουν λιγότερα προβλήματα ανεπιθύμητης συμπεριφοράς.
    Είναι προφανές ότι το κλειδί για ένα επιτυχημένο πρόγραμμα νεανικού αθλητισμού, όπου τα παιδιά πρόθυμα προσέρχονται και συνεχίζουν να συμμετέχουν, είναι η θετική υποστήριξη την οποία τα παιδιά νιώθουν ότι ο προπονητής τους, το γενικότερο περιβάλλον και οι γονείς τους παρέχουν.
    Είναι εξαιρετικά σημαντικό εμείς, ως γονείς, αθλητικά στελέχη και προπονητές, να θυμόμαστε ότι ένας επιτυχημένος προπονητής ή πρόγραμμα για παιδιά δεν θεωρείται αυτό που έχει επιτύχει περισσότερες νίκες, αλλά αυτό που επιτυγχάνει την μεγαλύτερη συμμετοχή παιδιών στο άθλημα.
    Σαν βοηθητική υπόμνηση, παραθέτουμε τον κατάλογο που ακολουθεί και αναφέρεται σε συμπεριφορές που είναι συνδεδεμένες με την θετική άσκηση της προπονητικής. 
    Επαινώ τα παιδιά μόνο και μόνο επειδή συμμετέχουν. 
    Αναζητώ τα θετικά στοιχεία και μεγεθύνω την σημαντικότητά τους
     Παραμένω ήρεμος όταν τα παιδιά κάνουν λάθη, βοηθώντας τα να διδαχθούν απ’ αυτά.
        Έχω λογικές και εφικτές προσδοκίες.
        Συμπεριφέρομαι προς τα παιδιά με σεβασμό, αποφεύγοντας τις προσβολές, τον σαρκασμό, και την γελοιοποίηση.
        Υπενθυμίζω στα παιδιά να μην απογοητεύονται και αποκαρδιώνονται.
       Θυμάμαι να μην παίρνω πάρα πολύ στα σοβαρά τον εαυτό μου κατά την διάρκεια του παιγνιδιού.
       Διατηρώ την διάθεση ότι στον παιδικό αθλητισμό η διασκέδαση των παιδιών αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα, με πολλά γέλια και αίσθηση αστειότητας.
       Δίνω έμφαση στην ομαδικότητα, και βοηθώ τα παιδιά να σκέφτονται «εμείς» αντί «εγώ».
       Αποτελώ πρότυπο αθλητικού πνεύματος:
    (α) Νίκη χωρίς χαιρεκακία
    (β) Ήττα χωρίς παράπονα
     (γ) Συμπεριφορά προς τους αντιπάλους και τους διαιτητές με τιμιότητα, γενναιοδωρία, και αβροφροσύνη.
    Επαινώ τα παιδιά μόνο και μόνο επειδή συμμετέχουν.
    Είναι σημαντικό για μας, ως προπονητές, να θέσουμε τον νεανικό αθλητισμό στην κατάλληλη προοπτική. Τα παιδιά μεγαλώνοντας σήμερα δέχονται πολλαπλές πιέσεις και φαίνεται ανόητο για τους μεγάλους να προσθέτουν επιπλέον πίεση σε ένα πεδίο που θεωρείται ότι είναι χώρος «διασκέδασης και παιγνιδιού». Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να αναγνωρίσουμε την θετική επιλογή του παιδιού να ασχοληθεί με κάποιο άθλημα αντί να σπαταλά άσκοπα τον ελεύθερο χρόνο του. Πρέπει να εκτιμούμε το κάθε παιδί απλώς και μόνο για την συμμετοχή του. Το παιδί επιλέγει να εμπλακεί, να έρχεται στις προπονήσεις και να συμμετέχει στους αγώνες. Ακόμη και όταν το παιδί βρεθεί σε άσχημη μέρα στην προπόνηση ή στο παιγνίδι, τουλάχιστον συμμετέχει και δεν εγκαταλείπει το άθλημα. Πρέπει να υπενθυμίζουμε στους εαυτούς μας να μην δίνουμε σημασία και να επαινούμε τα παιδιά μόνο όταν έχουν επιτυχημένη εμφάνιση. Είναι εύκολο να επαινούμε τα παιδιά που τα καταφέρνουν καλά σε κάποιο άθλημα. Πρέπει επίσης να επαινούμε τα παιδιά που δεν διακρίνονται ιδιαίτερα αλλά παραμένουν στο άθλημα μέρα με τη μέρα, έρχονται στις προπονήσεις και στα παιγνίδια, ακόμη κι αν ο χρόνος συμμετοχής τους είναι περιορισμένος.
    Αναζητώ τα θετικά στοιχεία και μεγεθύνω την σημαντικότητά τους.
    Λέγεται ότι μια κύρια πηγή που διαμορφώνει τον αυτοπροσδιορισμό των παιδιών είναι αυτά που ακούν για τον εαυτό τους από τους άλλους, ιδιαίτερα από τους μεγάλους. Αν θέλουμε να βοηθήσουμε να προαχθεί ένας θετικός αυτοπροσδιορισμός στα παιδιά ενώ συμμετέχουν στον αθλητισμό πρέπει να επικεντρωθούμε στην αναζήτηση των θετικών στοιχείων τους και κατόπιν να τους τα επισημάνουμε με ένθερμη επιδοκιμασία.
    Οι επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει ότι μια υγιής σχέση είναι δομημένη κατ’ αναλογία με 4 προς 1 θετικά προς αρνητικά στοιχεία. Αυτός είναι ένας καλός κανόνας αναφοράς για τους προπονητές. Όταν προσερχόμαστε στην προπόνηση ή στον αγώνα, πρέπει να έχουμε κατά νου να τηρήσουμε μια υγιή αναλογία επισήμανσης των θετικών στοιχείων προς τα αρνητικά στοιχεία.
    Επιπλέον, αν θέλουμε τα παιδιά να εισπράττουν τις θετικές επισημάνσεις μας, πρέπει να είμαστε συγκεκριμένοι. «Καλή προσπάθεια» και «καλό παιγνίδι» είναι πολύ ασαφή. Τα παιδιά χρειάζονται κάτι συγκεκριμένο ώστε να μπορούν να το κατανοήσουν και να το θυμούνται (π.χ. «Μου αρέσει ο τρόπος που τοποθετείς το σώμα σου στην άμυνα,» «Μου αρέσει η αδιάκοπη προσπάθειά σου μέχρι το τελευταίο σφύριγμα της λήξης».) Η βοήθεια προς κάποιο παιδί να συνειδητοποιήσει την συγκεκριμένη πρόοδό του γίνεται πάντοτε με την επισήμανση των θετικών του στοιχείων.
    Τελικά, δεν είναι αρκετό απλώς να επισημάνουμε κάποιο θετικό στοιχείο. Είναι εξ ίσου σημαντικό να του προσδώσουμε μεγάλη σημασία, να το επιδοκιμάσουμε με θερμές κινήσεις. Γιατί; Επειδή τα παιδιά ακούν, αντιδρούν και θυμούνται την κίνηση. Όσο μεγαλύτερη δημόσια θετική αναστάτωση προκαλούμε ως προπονητές όταν κάποιο παιδί κάνει κάτι σωστά, τόσο το καλύτερο. Στην πραγματικότητα, μια καλή τακτική είναι: «Να επαινείς δημόσια και να επικρίνεις ιδιαιτέρως, ιδιωτικά».
    Παραμένω ήρεμος όταν τα παιδιά κάνουν λάθη, βοηθώντας τα να διδαχθούν απ’ αυτά.
    Το κλειδί για μια θετική προπονητική υποστήριξη είναι η τέχνη της αλληλεπίδρασης με κάποιο παιδί αφού έχει γίνει κάποιο λάθος. Σε ιδανικές συνθήκες, ο νεανικός αθλητισμός προσφέρει στα παιδιά σπουδαία μαθήματα για την ζωή: 1) Είναι αποδεκτό να κάνεις κάποιο λάθος, 2) τα λάθη είναι αναπόφευκτα και 3) τα λάθη είναι «περάσματα» για μάθηση.
    Όταν κάποιο παιδί κάνει κάποιο λάθος σε κάποιο άθλημα, ένα από δύο πράγματα μπορεί να συμβαίνει: 1) το παιδί μπορεί να μάθει από το λάθος και να προσπαθήσει να βελτιωθεί τη επόμενη φορά, ή 2) το παιδί μπορεί να απορροφηθεί τελείως από τον φόβο ότι θα κάνει πάλι κάποιο λάθος.
    Αν ο προπονητής παραμείνει ήρεμος και προσπαθήσει να δώσει οδηγίες στο παιδί, υπάρχει πιθανότητα το παιδί να θεωρήσει το λάθος σαν μια ευκαιρία για να μάθει. Αν ο προπονητής παραμείνει ήρεμος υπάρχει πιθανότητα το παιδί να παραμείνει ήρεμο, να επικεντρώσει την προσοχή του στο λάθος και να διδαχθεί απ’ αυτό.
    Δυστυχώς, ως ανθρώπινα όντα, συχνά έχουμε την τάση να επιδεικνύουμε εντονότερη κινητικότητα στις αρνητικές αντιδράσεις μας απ’ ότι στις θετικές. Οπότε απαιτείται μια επιπλέον προσπάθεια από την πλευρά μας ως προπονητές για να υπενθυμίζουμε στους εαυτούς μας να κάνουμε τα αδύνατα δυνατά και να παραμένουμε ήρεμοι όταν τα λάθη συμβαίνουν.
    Έχω λογικές και εφικτές προσδοκίες.
    Μια σημαντική απογοήτευση για τα παιδιά, στον αθλητισμό και στην ζωή, πηγάζει από την προσπάθειά τους να εκπληρώσουν τις προσδοκίες των μεγάλων στην ζωή τους. Κάποιες φορές, τα παιδιά νοιώθουν έντονα την ανάγκη της επιδοκιμασίας από τους μεγάλους. Η έλλειψη επιδοκιμασίας, εξ αιτίας ανέφικτων προσδοκιών των μεγάλων, μπορεί να αποτελέσει σημαντική αιτία χαμηλής αυτοεκτίμησης. Επειδή ο προπονητής συχνά παίζει έναν σοβαρό ρόλο στην ζωή ενός παιδιού, είναι σημαντικό να τρέφει λογικές προσδοκίες για την πορεία του παιδιού. Οι προσδοκίες ικανοτήτων ενός καλού προπονητή εδράζονται στην γνώση ότι όλα τα παιδιά στον νεανικό αθλητισμό 1) έχουν διαφορετικό επίπεδο ανάπτυξης μυοκινητικών ικανοτήτων, 2) περνούν περιόδους στασιμότητας στην ανάπτυξη των ικανοτήτων τους και 3) έχουν αναπτυξιακές «εκρήξεις» οι οποίες μπορεί να επηρεάζουν τον συντονισμό τους.
    Οι προσδοκίες ενός καλού προπονητή για την ύπαρξη κινήτρων εδράζονται στην ενημερότητα ότι υπάρχουν τρία επίπεδα κινητοποίησης για τα παιδιά στον αθλητισμό: 1) μερικά παιδιά, ειδικά οι αρχάριοι, παίζουν απλώς επειδή οι γονείς τους τα κατέταξαν στην ομάδα, 2) πολλά παιδιά παίζουν επειδή η συμμετοχή τους αποτελεί κοινωνικό γεγονός που τους επιτρέπει να συνευρίσκονται με τους φίλους τους, 3) μια μικρότερη ομάδα παιδιών, που η ηλικίες τους κυμαίνονται από 11 ως 12 χρονών παίζουν επειδή απολαμβάνουν το άθλημα για χάρη του αθλήματος.
    Οι προσδοκίες αφοσίωσης των παιδιών που πρέπει να τρέφει ένας καλός προπονητής εδράζονται στην γνώση ότι το επίπεδο αφοσίωσης για προπόνηση και τελειοποίηση των ικανοτήτων εξαρτάται από την ύπαρξη κινήτρων και από το επίπεδο κινητοποίησης του παιδιού. Ένας καλός προπονητής γνωρίζει επίσης ότι η αφοσίωση φθίνει όταν το αγώνισμα παύει να αποτελεί διασκέδαση για το παιδί.
    Συμπεριφέρομαι προς τα παιδιά με σεβασμό, αποφεύγοντας τις προσβολές, τον σαρκασμό, και την γελοιοποίηση.
    Όταν ένα παιδί έρχεται για να αγωνιστεί σε κάποιο άθλημα του αξίζει να του συμπεριφέρονται με σεβασμό. Αυτό σημαίνει ότι ο προπονητής δεν πρέπει να το προσβάλει, να το γελοιοποιεί και να σαρκάζει εις βάρος του. Ο Dr. Thomas Tutko, αναγνωρισμένος συγγραφέας, ομιλητής και αθλητικός ψυχολόγος, επισημαίνει ότι όποιος προπονητής για παιδιά προσφέρεται να αναλάβει το έργο να καθοδηγεί παιδιά σ’ οποιοδήποτε άθλημα πρέπει να είναι προσεκτικός στο πως θα συμπεριφέρεται προς αυτά. Χρησιμοποιεί τον όρο «δυνητική κακομεταχείριση του παιδιού» όταν περιγράφει την λεκτική και συναισθηματική ενόχληση που συμβαίνει εν ονόματι της «προπονητικής» στον νεανικό αθλητισμό.
    Υπενθυμίζω στα παιδιά να μην απογοητεύονται και αποκαρδιώνονται.
    Κάποτε παρατήρησα ένα περιστατικό άσκησης εξαιρετικής προπονητικής σ’ έναν αγώνα μπάσκετ. Ένα παιδί έχασε ένα lay-up σ’ έναν αιφνιδιασμό. Ο προπονητής το αντικατέστησε για να του πει: «Παιδί μου δεν σ’ έβγαλα γιατί έχασες το καλάθι. Σε αντικατέστησα γιατί αφού έχασες το καλάθι κατέβασες το κεφάλι σου κάτω και καθυστέρησες να επιστρέψεις πίσω στην άμυνα επιτρέποντας έτσι τον προσωπικό σου αντίπαλο να πετύχει ένα εύκολο καλάθι. Αν απογοητεύεσαι μετά από κάθε λάθος σου αυτό που κατορθώνεις είναι να προσφέρεις στον αντίπαλό σου ένα πλεονέκτημα. Έλα τώρα, μπες πάλι μέσα, διδάξου από τα λάθη σου και σταμάτα να κάνεις κακό στον εαυτό σου!»
    Η παιδική ηλικία είναι μια περίοδος με ανάμικτα συναισθήματα. Τα παιδιά μέσα σε δευτερόλεπτα μεταβάλλονται  από «αγέρωχα» σε «ανασφαλή». Μια σταθερή υπενθύμιση από τον προπονητή μπορεί να τα βοηθήσει να μην διαλυθούν όταν οι καταστάσεις δεν εξελίσσονται ευνοϊκά.
    Θυμάμαι να μην παίρνω πάρα πολύ στα σοβαρά τον εαυτό μου κατά την διάρκεια του παιγνιδιού.
    Τα κινούμενα σχέδια έχουν έναν ιδιαίτερο τρόπο για να μας υπενθυμίζουν τις αδυναμίες μας. Σε μια ολοφάνερη παρωδία φαίνεται κάποιο παιδί να βγαίνει από τον αγωνιστικό χώρο μετά από μια ήττα. Οι γονείς του το «σέρνουν» προς το αυτοκίνητο, και το παιδί λέει «Το παιγνίδι δεν τελείωσε ακόμη, αφού ο προπονητής μας δεν έβαλε ακόμη τα κλάματα!» Σε κάποιο άλλο επεισόδιο, ενώ στον φωτεινό πίνακα φαίνεται ότι η γηπεδούχος ομάδα ηττήθηκε, ένα παιδί αγκαλιάζει τον προπονητή του που δείχνει απογοητευμένος λέγοντας «Μην στενοχωριέσαι Coach, απλώς ήταν ένα παιγνίδι παιδικού πρωταθλήματος!»
    Αν και είναι μια εθελοντική θέση, μερικοί προπονητές παιδικών ομάδων φαίνεται πως την έχουν ταυτίσει με την «ζωή» τους. Το ίδιο πρόσωπο που φαίνεται τόσο ήρεμο και άνετο φεύγοντας από την προπόνηση και το παιγνίδι μεταβάλλεται σε μια τελείως διαφορετική προσωπικότητα σαν «προπονητής». Κάποιες φορές, φαίνεται πως επισυμβαίνει μια απόλυτη ταύτιση με την θέση. Στον νεανικό αθλητισμό όταν υπεισέρχεται κάποια διαδικασία «επιλογής» φαίνεται πως υπάρχει ο κίνδυνος αυξημένου εγωισμού. Μ’ άλλα λόγια, είναι σαν να σκέφτεται ο προπονητής: «Παιδιά εγώ σας επέλεξα. Αν δεν αποδίδετε καλά αποδεικνύεται ότι εγώ δεν είμαι καλός».
    Διατηρώ την διάθεση ότι στον παιδικό αθλητισμό η διασκέδαση των παιδιών αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα, με πολλά γέλια και αίσθηση αστειότητας.
    Στον νεανικό αθλητισμό η διασκέδαση αποτελεί τον κύριο πόλο έλξης για τα παιδιά. Σ’ όλες τις έρευνες, όταν ρωτάν τα παιδιά γιατί συμμετέχουν στον αθλητισμό, ο πρώτος λόγος είναι πάντοτε ο ίδιος – για να διασκεδάσουν. Η νίκη είναι κι αυτή ένας λόγος για την συμμετοχή τους αλλά βρίσκεται τελευταία στον κατάλογο. Τα παιδιά θέλουν να συναγωνίζονται, αλλά είναι η διασκέδαση του συναγωνισμού που έχει σημασία, η διέγερση και η έξαψη του ανταγωνισμού, και όχι απλώς η νίκη.
    Η επιστημονική έρευνα έχει δείξει ότι τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα όταν διασκεδάζουν. Ο αποτελεσματικός προπονητής είναι ο προπονητής που μαθαίνει τι είναι διασκεδαστικό για τα παιδιά μπαίνοντας στην θέση τους και βλέποντας τον κόσμο από την δική τους οπτική γωνία, την οπτική γωνία της διασκέδασης. Ο αποτελεσματικός προπονητής γνωρίζει ότι η διασκέδαση, το γέλιο και η διάθεση αστειότητας αποτελούν την δεύτερη φύση των παιδιών.
    Δίνω έμφαση στην ομαδικότητα, και βοηθώ τα παιδιά να σκέφτονται «εμείς» αντί «εγώ».
    Ένας από τους σημαντικότερους θεμέλιους λίθους της αυτοπεποίθησης είναι η ανάπτυξη μιας αίσθησης ότι ανήκουμε κάπου. Είμαστε κοινωνικά ζώα και έχουμε την ανάγκη να νοιώθουμε ότι ανήκουμε σε μια ομάδα. Τα παιδιά που συμμετέχουν στον νεανικό αθλητισμό αυτόματα αισθάνονται ότι ανήκουν κάπου (όνομα ομάδος, στολές ομάδος, φωτογραφίες ομάδος, συνεστιάσεις, κ.λ.π.) Όμως, ο προπονητής είναι αυτός που παίζει τον κεντρικό ρόλο για την πραγμάτωση της ιδέας της «ομάδος». Ο προπονητής εξασφαλίζει ότι όλα τα παιδιά στην ομάδα τυγχάνουν αναγνώρισης, και όχι μόνο τα «αστέρια». Ο προπονητής δεν επιτρέπει συναθλητές να αλληλοκρίνονται. Ο προπονητής ενθαρρύνει τους γονείς να δίνουν σημασία και να φιλοφρονούν όλους τους παίκτες της ομάδος, και όχι μόνο τα δικά τους παιδιά ή μόνο τους καλούς παίκτες, τα «αστέρια».
    Αποτελώ πρότυπο αθλητικού πνεύματος:
    Σε μια εποχή που το αθλητικό πνεύμα αγωνίζεται να επιβιώσει στον επαγγελματικό, κολεγιακό και συχνά στον σχολικό αθλητισμό, ο προπονητής των παιδιών αποτελεί το κύριο πρότυπο αθλητικού πνεύματος. Τα παιδιά προσβλέπουν στον προπονητή τους να τους δείξει τον δρόμο σε τρεις περιοχές του αθλητικού πνεύματος, 1) Νίκη χωρίς χαιρεκακία, 2) Ήττα χωρίς παράπονα, 3) Συμπεριφορά προς τους αντιπάλους και τους διαιτητές με τιμιότητα, γενναιοδωρία, και αβροφροσύνη.
    Η αποστολή του θετικού προπονητή είναι να διδάξει στα παιδιά να ελέγχουν τα αισθήματά τους κατά την διάρκεια του αγώνα και μετά απ’ αυτόν στις στις σχέσεις τους με τους αντιπάλους και τους διαιτητές.
    Μια τελευταία επισήμανση
    Σαν προπονητές είμαστε ανθρώπινα όντα, όχι ρομπότς. Σε πείσμα των καλών προθέσεών μας όλοι μπορεί να έχουμε κακές στιγμές. Ελπίζουμε, χρησιμοποιώντας τις πιο πάνω προτάσεις σαν οδηγούς, ότι θα παραμείνουμε σταθεροί στις επάλξεις, εργαζόμενοι για την επίτευξη του στόχου μας που είναι η θετική προπονητική υποστήριξη, συνεισφέροντας για να αποβεί μια επιτυχημένη αθλητική περίοδος ώστε τα παιδιά να επανακάμψουν την επόμενη περίοδο και να συνεχίσουν να συμμετέχουν στον νεανικό αθλητισμό όλα τα ευαίσθητα χρόνια της διάπλασής τους.

    ΙΝΤΕΡ - ΤΣΕΛΣΙ - 2-1 - ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ - ΒΙΝΤΕΟ

    EUROPA LEAGUE: Μάχη Παναθηναϊκού στη Ρώμη

    ΠΕΜΠΤΗ 25/02/2010
    Ο φρεσκαρισμένος Παναθηναϊκός δίνει απόψε στην «αρένα» του Ολίμπικο μονομαχία πρόκρισης με την Ρόμα στους 16 του Τσάμπιονς Λιγκ. Με όπλο το 3-2 του πρώτου αγώνα οι πράσινοι θα προσπαθήσουν να αντέξουν στην ιταλική πίεση. «Πάμε για πρόκριση» το σύνθημα του Νιόπλια που θα κάνει αλλαγές και θα προφυλάξει τον Ζιλμπέρτο. «50-50 η πρόκριση» λέει ο Ρανιέρι που διψάει για έναν ευρωπαϊκό τίτλο. Στις 20.00 το μεγάλο ματς από τον ΑΝΤΕΝΝΑ.
    Ο Παναθηναϊκός θα ....

    FEED POSTS

     
    Copyright © -2012 ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΙΕΡΙΑΣ All Rights Reserved | Template Design by Favorite Blogger Templates | Blogger Tips and Tricks